Waarom moeten we nog (minimaal) een hele week wachten op NL01 Stoomketel?

• Vandaag zijn de serverstarts weer bekend gemaakt; het was uitkijken naar de datum die geprikt zou worden voor Stoomketel.
    Eindelijk is het vrijdag... daar is ie dan.. wat scherts mijn verbazing, geen stoomketel herstart.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit is? Wat mij betreft kunnen servers namelijk meteen de dag na het ES herstarten, niet twee weken later dus.

• Over Kolenkast kan ik niks zeggen omdat ik die niet speel. Maar mijn ervaring met Stoomketel en Euromast (en de meeste andere servers) is dat een nieuwe ronde altijd binnen een week na afloop van het Eindspel opnieuw begint.
    Ik heb wel gemerkt dat een nieuwe ronde met update 4.9.0, dus met de nieuwe treinen, iets langer op zich laat wachten (bv Scandinavia bijna 2 weken en El Escorial idem) dus dat zal met Stoomketel waarschijnlijk ook het geval zijn.
    Natuurlijk hoop ik net als jullie dat volgende nieuwe rondes wel weer binnen 1 week opnieuw starten.

• de nieuwe start van Stoomketel laat inderdaad lang op zich wachten. Ik merk steeds meer dat de landen server er maar wat bijhangen en de internationale en steam over europe servers alle voorrang krijgen. Als we niet donderdag 4 oktober kunnen starten dan voorzie ik dat we niet voor 11 oktober gaan starten ivm de jaarwisseling. Waarom zwijgt iedereen van Travian en Rail nation? De vraag wanneer de NL01 server start is al op alle moglijke media gesteld en nergens wordt er een antwoord gegeven. Zeer slecht.

• Dat het met de nieuwe versie te maken kan hebben, Zal goed mogelijk zijn, Maar wat is dan de reden om voor het eindspel begon, Een bericht rond te laten gaan in de servers, Dat er door een nieuwe versie het langer kan duren. Want wat de reden ook is zullen wij die toch niet horen, En of dit nou aan Nederlandse RN team of De ontwikkelaars in Duitsland ligt geen idee.

Maar het zou voor iedereen beter zijn als Railnation is beter gaan communiceren, Het kost niks maar het scheelt een hoop irritatie's en gezeur.

Want op zijn vroegs heb je maandag een kans dat er iets bekend wordt, maar zoals hoeven ookal opmerkte er is net een nieuwe lijst met server starts gekomen.
    Dus voor 5 oktober zal er niet gestart worden. Maar wat het effect is veel nieuwe spelers denken dat de server niet meer terug komt, waardoor je toch weer aantal mensen kwijt bent.

Maar het toverwoord is denk ik toch COMMUNICATIE

• Hoihoi

Helaas hebben wij hier ook niet veel informatie over. Wanneer wij weten wanneer een server herstart, dan maken wij dit bekend in de lobby.

En er zijn meerdere redenen waarom het iets langer kan duren 'dan normaal'. Een server moet na elke ronde worden klaargemaakt voor de herstart. En soms kan dit wat langer duren dan gewoonlijk. Ook wordt er steeds gekeken naar wanneer de server in het eindspel zou gaan volgens de planning. Als dit net gebeurd op Kerstmis bijvoorbeeld, dan wordt de server pas later herstart omdat in die tijd niet iedereen online kan zijn.

Nog even geduld dus!

Met vriendelijke groeten
    Jatari

• Dank je voor je antwoord Jatari maar dit zegt nog net zoveel, niets dus.

Is het nu niet aan het Nederlands support team om eens een keer in actie te komen en bij de juiste mensen te gaan informeren waarom het zo lang duurt en daarna netjes via het forum iedereen inlicht in plaats van ons allemaal in het ongewisse te laten. Het staat hier boven al een paar keer vermeld, met de juiste communicatie bereik je zoveel meer.

Er zijn andere servers wel netjes met de nieuwe updates na maximaal een week weer gestart dan zou het naar verwachting voor Stoomketel NL01 toch ook geen probleem moeten opleveren.

gr. Naike

• Ha Jatari,

Ik heb dit bericht in eerste instantie ook niet geplaatst om nu van de NL support meer informatie te krijgen, ik weet heel goed dat jullie dit ook niet hebben.
    De reden waarom ik dit in het forum zet is dat ik er een discussie over wilde laten beginnen zodat de NL-support hiermee naar Duitsland kan gaan. Dit is, volgens ons eigen NL spelsupport, DE manier om dingen aan de kaak te stellen.

Je noemt redenen als een server klaarmaken en rekening houden met het ES; ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een serverstart al bekend was tijdens het ES; dus zo lang duurt dat klaarmaken ook weer niet, in elk geval geen argument om het minimaal 2 weken te laten duren.
    Wat betreft het rekening houden met ES, dat zou juist een reden zijn om deze week te beginnen (3,4 oktober) om niet met oudejaar en kerst te komen.

Anyway, opnieuw vraag ik nu geen informatie, want die heb je niet. Het zou simpelweg fijn zijn als dit iig in Duitsland komt zij gaan er namelijk wel over en jullie zijn onze hulplijn daarheen. Er kunnen 9 servers starten deze week; ik zie niet in waarom dat er geen 10 kunnen zijn.

Groet Pieter

• Ik vind het knap van je jatari dat je toch elke keer weer antwoord geeft, Dat is zeker een compliment waard. Maar ik vraag mij wel af waarom we een
    Senior Community Manager hebben genaamd loekie, Die moet zulke dingen kunnen na vragen, Want die staat het dichts bij de ontwikkelaars.

Want het begint er op te lijken dat jullie als nederlands team eigenlijk niks meer dan speler zijn dan heel goedkope hulpjes die de rot klusjes mogen opknappen en het gezeur mogen ontvangen. (wat ik overigs knap vind dat jullie het nog steeds doen, want jullie worden net zo misbruikt als de spelers zelf)

Maar waarom houden die ontwikkelaars ons niet gewoon op de hoogte wat ze doen, Dat die nieuwe update uitgerold wordt oke, Dat het daarom langer duurt oke. Maar waarom geen informatie?, En waarom ook al niet de waarschuwing dat als de server gestart is, De kans 50% dat er veel kinderziektes opduiken?, Het is namelijk een win win situatie. de spelers weten waar ze aan toe zijn. en jullie als Railnation krijgen meer waardering en minder gezeur.
    Want net zoals onderhoud, het is leuk 2 x in 1 week tijd maar je kan nergens vinden wat de onderhoud ingehouden heeft.

Maar stoomketel gaat totaal wel 2 weken duren gok ik van het eind tot nieuwe start., Maar kolenkast duurt standaard al 1,5 a 2 weken voor die start. gaat dit dan nu 3,5 a 4 weken worden omdat de nieuwe update eerst uitgerold moet worden.

En ik mijn afvraag, Als je het forum een beetje bekijkt zie je de laatste week heel veel topic's over bugs door de nieuwe update, Worden die dingen eerst nog opgelost of hebben we als speler gewoon pech?

• Nou col. Dutch daar heb je gelijk in. Alleen krijgen de medewerkers zelf ook geen antwoorden.

Maar hoe zit dat trouwens jatari, Zoals MR hoeven zij, jullie sturen de spelers als ze antwoorden of bugs of ideeen hebben naar dit forum omdat Duitsland dit wel zou lezen.
    Maar uit eindelijk krijgen we nog antwoord van jullie weer inplaats van de mensen die er over zouden moeten gaan. Of bestaan die mensen in Duitsland stiekem niet ?:P

En er zijn meerdere redenen waarom het iets langer kan duren 'dan normaal'. Een server moet na elke ronde worden klaargemaakt voor de herstart. En soms kan dit wat langer duren dan gewoonlijk. Ook wordt er steeds gekeken naar wanneer de server in het eindspel zou gaan volgens de planning. Als dit net gebeurd op Kerstmis bijvoorbeeld, dan wordt de server pas later herstart omdat in die tijd niet iedereen online kan zijn.

Als je het uitrekent zou het eindspel (moest de server deze week herstarten) op 26 december beginnen. Nu pas een week daarna, dus als alle festiviteiten voorbij zijn.

• Beste Jatari,

Ik snap dat jij geen antwoord op de vraag kan wanneer de nieuw start is en waarom het zo lang moet duren.
    Maar wordt er uberhaupt wel de moeite genomen om een antwoord vanuit Duitsland te krijgen? Waar zijn Loekie en Spartacus in dit verhaal en waarom laten ze het jou allemaal opknappen en geven ze geen antwoord op al onze vragen? En nu heb ik het niet alleen over dit topic maar al de vragen in het algemeen waar zei wat mee moeten doen.

Waarom kunnen er dan wel 9 andere servers starten die hun eindspel precies tussen kerst en nieuwjaar gaan spelen en Stoomketel niet?

Quote:
    Als je het uitrekent zou het eindspel (moest de server deze week herstarten) op 26 december beginnen. Nu pas een week daarna, dus als alle festiviteiten voorbij zijn.

Veel mensen hebben juist in de week tussen kerst en nieuwjaar vrij, dus is dit een hele mooie tijd om het eindspel te spelen ipv in het nieuwe jaar als iedereen weer aan het werk moet.

gr. Naike

• Op het Engelse deel van het forum is wel uitgelegd (nadat daar ook vragen kwamen) dat alle servers die in september eindigen langer offline zijn vanwege het nieuwe onderzoeksschema.
    Als ik mij niet vergis is rond de 25e de eerste (Duitse) server met de nieuwe update is herstart, daarna waren er een paar dagen geen starts om even te kijken of alles ook op een live server goed functioneert (mijn interpretatie)
    het was de bedoeling om meerdere servers op 30 september en 1 october te starten. Maar toen merkte een slimmerik op dat als je op die datums start het eindspel op kerstavond start en met kerst doorloopt. Daarna zijn de startdatums doorgeschoven om dit te voorkomen.

2e reden waarom de start van de servers met extra lang duurde is omdat er een update aan de lobbyaccounts nodig was waarvoor alle servers offline moesten zijn en RN inmiddels de gouden regel hanteert dat nooit tijdens een eindspel onderhoud wordt gepleegd. Daardoor kunnen bepaalde updates maar 3 a 4 keer per jaar plaats vinden omdat er dan 1 of 2 dagen zonder eindspel zijn en moet men bij het plannen van serverherstarts hier ook rekening mee houden.

Je kunt er met een gerust hart van uit gaan dat herstarts na deze grote update weer gewoon binnen ca 1 week plaatsvinden totdat er weer een ingrijpende update is. niets is fijner voor ene planner dan volgens een vast patroon te kunnen plannen, uitzonderingen, zoals deze grote update zijn een nachtmerrie om in te passen.
    Ik gok dat de volgende grote update pas volgend jaar zomer /najaarzal zijn als ook RN over moet van flash naar HTML5.

Het plannen van een serverherstart is dus een pietsie complexer dan gewoon stekker eruit en er weer in om lekker snel weer verder te spelen.

Wat in dit proces beter had gekund is dat hoewel het uitstel heel logisch te verklaren is, hebben de spelers die informatie uit Forum mods of op het forum rondhangende Devs moeten trekken.
    Voor elk wedstrijdje waar Lucy of William nu weer verstopt zitten wordt een systeem bericht aangemaakt om dat vrolijk aan te kondigen.
    Het was logisch geweest om dit systeem dan nu ook te gebruiken om voor servers die langer offline gaan een systeem bericht te zetten waarmee de spelers worden geinformeerd dat ze even een weekje (of 2) extra geduld moeten hebben omdat er na einde server gewacht moet worden op een reeks updates..

• Tja die vlieger gaat niet op dat kerst in de weg zit. Want dan hadden de overige servers ook niet kunnen starten afgelopen week.
    Maar blijkbaar ben jij nu gewoon het pispaaltje jatari, Want Loekie, spartacus vragen het blijkbaar niet na. Durven dan hier niet te reageren. En jij zit er tussen in.

Want het is raar als je hier op het forum bij alle andere land servers de collega's van loekie wel reageren op hun spelers. Maar bij de nederlandse servers blijft het stil.
    Want hoe moeilijk is het om informatie te geven, Net zoals er bugs zijn ontstaan na de laatste app update en update van servers, Bij de server informatie topics wordt in engels wel uitleg gegeven. Maar wij krijgen geen uitleg.

En onderhoud, bugs, enz horen erbij, En dat er niet binnen 1, 2 of 3 dagen antwoord is kan ik ook nog snappen. Maar of het nederlandse team sturen de vragen niet door aan de gene die er over gaat. Of de ontwikkelaars zijn te lui om te reageren.

En dan wordt er gezegd het spel is gratis, Ja dat klopt maar hoeveel mensen betalen en zitten met bugs, onbevraagde antwoorden.
    En niet lulig bedoeld maar veel spelers hebben het gevoel dat het nederlandse team en de ontwikkelaars niet eens weten wat er speelt bij de spelers.

Terwijl de spelers zorgen dat ze hun geld binnen krijgen.

Maar nogmaals de vraag, Wanneer start stoomketel we zijn nu ruim een week verder, Er is nog geen datum bekend, En deze week wordt er ook niet gestart. Dus zou het fijn zijn dat er of duidelijk uitleg gaat komen waarom het zo lang duurt, of dat er eindelijk is een datum bekend wordt. Of is er besloten dat stoomketel niet terug komt?

Dat jij geen antwoord hebt jatari kan ik begrijpen jij bent vrijwilliger, spartacus ook. maar loekie wordt gewoon betaald en staat het dichtsbij de ontwikkelaars. Dus ik denk dat Loekie is aan zet is, en de spelers gaat infomeren wat er aan de hand is. Zodat iedereen weet waar die aan toe is.

• er is op facebook een antwoord gekomen met een start voor Stoomketel. Hier wordt over volgende week woensdag gesproken (10 oktober). Ik zie verder nog nergens een officiele aankondiging.
    =============================================================
    Very nice, but why we get no awnser on our question when NL101 Stoomketel get a restart. It's now over 1 week last game on this server was over. When Stoomketel start again? Awnser please!!!
    BeherenLeuk · Beantwoorden · 1 d

Rail Nation Hey Jury, NL-1 Stoomketel will restart next week on Wednesday.
    =============================================================

• Dus de medewerkers van railnation NL bedoelen dus je moet je vraag op facebook zetten, inplaats hier op het forum :P . Maar we zullen het zien, het is alleen raar dat ze dus op facebook antwoord gegeven hebben maar nog niet officieel op de site en forum. Misschien moeten ze toch maar is een cursus bij de LOI gaan volgen