Laten we samen werken aan het forum!

• Beste spelers,

Wij als crew vragen ons af hoe we het forum kunnen verbeteren. Dit gaan we natuurlijk niet voor jullie bepalen daarom vragen we aan jullie wat je graag wilt zien op het forum. Om de discussie te bevorderen zal ik enkele onderwerpen aankaarten :saint:

• Wat zou je graag willen toevoegen aan het forum? (m.b.t. add ons: digitale dobbelstenen, kaartspelletjes etc.)
    • Stel dat je een topic uit het forum zou moeten verwijderen welke onderwerp kies je dan?
    • Zijn er onderwerpen die je zou willen toevoegen, om de community te versterken?
    • Als je een nieuwe sectie of het hele forum mocht ontwerpen hoe zou dit eruit zien?
    • Zou een chatfunctie op het forum o.i.d. ervoor zorgen dat je vaker op het forum komt?

Voel je vrij om zelf ook een bepaalde onderwerp aan te kaarten mits deze er niet tussen staat ^^

Bedankt voor jullie terugkoppeling.

Groetjes,

Ashwin

• meer privé doelen rijden waardoor je meer prestige kan krijgen hoe hoger de lvl hoe moeilijker de doel...

B.v. rij 1.000 graan, 1.000 planken u wint 10 prestige...

als men deze doel gehaald heeft rij 2.000 graan en 2.000 planken.

Of vee en graan en als we in tijdperk 2,3,4,5 en 6 zitten kan je ook andere dingen rijden waardoor je ook onderzoekspunten kan winnen en of vip.

Enz.

veel dingen moet je nu als team rijden dan houdt je men zo ook bezig om de privé doelen te halen.

Hiervoor heeft men een speciale trein die men ook kan verbeteren zoals carrière trein.

• wat heeft dit te maken met de vraag van Ashwin wat er aan gedaan kan worden om het forum te verbeteren?

• Hoe zou je dat willen zien? Neem me mee in je droom :saint:

Ok ik schiet even wakker, dromen was zo fijn :sleeping:

- Een hulpsectie voor nieuwe spelers die vragen kunnen stellen, kunnen ervaren spelers antwoord geven

- Een soort van marktplaats voor spelers die een asso zoeken of voor een asso die spelers zoeken (met max 1 advertentie per server)

- Wellicht integratie met de lobby, dat ik bij het inloggen kan zien of bepaalde mensen een post hebben gestuurd en of in bepaald topic een reactie geplaatst is.

Gemak dient de mens :)

• Ik zou het graag opgeruimd en veel overzichtelijker zien. Nu is het zeker voor nieuwe spelers best een hele opgave om er uberhaupt op een goede manier in te komen.

Ook de verwijzing staat ergens onderin de lobby vermeld. De app spelers, via telefoon, zien geen verwijzing naar het forum. Dan kan ik me goed voorstellen dat nieuwe spelers helemaal het bestaan van het forum niet eens weten.

• Er is voorgesteld door naike om een optie in te stellen dat je eerst kan selecteren op taal en daarna pas de berichten gesorteerd ziet van nieuw naar oud. Momenteel is het zo dat de talen door elkaar heen staan als je meerdere talen selecteert. Wat denkt de rest hiervan? (Het is zo dat deze functie dan optioneel is!)

Ik vind dit zeker mooie toevoegingen wat vind de rest?

• een selectie kunnen maken van welke topics je wel of niet wilt zien dat er een nieuw bericht geplaatst is.

bv. er is een spelletjes sectie. Doordat ik meer talen heb geselecteerd zie ik redelijk wat verschillende forum spelletjes voorbij komen. Ik hoef die niet allemaal te zien of vermeld te krijgen.

Daar zou ik graag willen uit of aan vinken wat ik wel of niet wil zien. Nu zie ik van al die spelletjes een bericht melding. Ik zou die willen dempen. Eigenlijk hetzelfde als je in-game kan doen bij de berichten.

The post was edited 1 time, last by naike ().

• Er is een manier om de vermelding weg te krijgen, heb je dit al geprobeerd?

• Er is een manier om de vermelding weg te krijgen, heb je dit al geprobeerd?

Die optie weet ik maar dan blijf je toch de meldingen zien. Ik bedoelde niet het uitzetten van het volgen maar helemaal geen meldingen ervan zien. Ik heb nu 6 ongelezen forum berichten, van die 6 wil ik er bv 2 niet zien en geen melding van zien.

Van die meldingen zou ik de mogelijkheid willen hebben om die uit te kunnen zetten zodat je echt een goede selectie kan maken van wat je wel en niet wilt zien.

Ik zal als voorbeeld geven het duitse spelletje "tellen totdat de admin komt" vinden ze daar heel leuk. Ik zie daar per dag heel veel meldingen van langs komen, die zijn voor mij totaal oninteressant. Nu kan ik die alleen maar uitzetten door de hele playground uit te zetten. Maar ik volg wel het nl spel raad het woord. In mijn voorbeeld zou ik dan 5 ongelezen forum berichten hebben en 1 ongelezen bericht bij de Playground.

• Helemaal mee eens.

De optie die Ashwin geeft werkt niet zoals die zou lijken te werken, er blijven meldingen komen ook al volg je het topic niet (meer).

Naike geeft als voorbeeld "tellen totdat de admin komt", maar zo weet ik er nog wel veel meer topics waarvan ik niet hoef te weten dat er nieuwe berichten zijn (bv Bonusvideo Meldethread, Hall of Fame - standen van Duitse eindspelen, enz, etc).

En deze optie die Naike geeft om dit te voorkomen moet in mijn ogen gewoon mogelijk zijn om te implementeren in het hele spel. Dit zal namelijk niet alleen voor ons Nederlanders gelden maar ook voor alle buitenlandse spelers op hun specifieke fora.

- Een hulpsectie voor nieuwe spelers die vragen kunnen stellen, kunnen ervaren spelers antwoord geven

- Een soort van marktplaats voor spelers die een asso zoeken of voor een asso die spelers zoeken (met max 1 advertentie per server)

- Wellicht integratie met de lobby, dat ik bij het inloggen kan zien of bepaalde mensen een post hebben gestuurd en of in bepaald topic een reactie geplaatst is.

Ik vind dit zeker mooie toevoegingen wat vind de rest?

- De hulpsectie is er al een beetje in de vorm van het mentorsysteem, hulpvragen van nieuwe spelers op de ingame chats en hier op het spelforum worden meestal beantwoord, en volgens mij (ik kan mij echter hierin vergissen) wordt er aan een nieuwe FAQ gewerkt. Maar het zou wellicht iets laagdrempeliger zijn voor nieuwe spelers als er een apart gedeelte ("Vragen van nieuwe spelers - Antwoorden van ervaren spelers") komt waarin zij hun vragen kunnen stellen.

- De marktplaats voor spelers en asso's (is die er niet al?): als hier maar beperkt gebruik van gemaakt wordt heeft het niet echt zin, dan is de kans op matches tussen speler en asso redelijk klein. Misschien is het een optie om dit per server te doen op het forum van de server zelf?

Trouwens, met de veranderde asso-interface is ook het zoeken naar spelers danwel asso's een stuk beter geworden doordat je allerlei criteria kunt selecteren.

- de integratie met de lobby is niet nodig denk ik, vanuit de lobby ben je met 1 klik op het forum. En als dan het idee van Naike ingevoerd zou worden heb je precies dat je kunt zien of er voor jou belangrijke/interessante berichten zijn.

:engine1: NL01 Stoomketel :engine1: NL201 Euromast :engine1: M1.201 Scandinavia :engine1: ES201 El Escorial :engine1: COMM301 Black Forest :engine1:

• Op het forum is het Vraag & Antwoord gedeelte ook bedoeld voor (nieuwe) spelers die vragen hebben over de werking van iets in het spel, en daar kunnen andere spelers vrij op antwoorden.

Het is niet alleen bedoeld voor vragen gericht aan de crew.

Een counter met "x nieuwe forum posts sinds je laatste login" vind ik ook wel een leuke toevoeging, maar dan wel de link laten openen in een nieuw venster en niet in het lobbyvenster.