Sitter-systeem

• Beste spelers,

Laten we het hebben over het sittersysteem, momenteel is het zo dat er maximaal een aantal dagen voor een speler gesit kan worden en pas na 12 uur. Wat vinden jullie hiervan? Zou je het op een andere manier aanpakken als je dit kon veranderen?

+

Het is lastiger voor mensen om een multiaccount te hebben.

-

Spelers die het druk hebben raken achter als de maximale tijd verstreken is

Groetjes,

Ashwin

• Nu vind ik iemand kunnen sitten geen probleem, al heb ik het wel eens een hele server kunnen doen, maar dat is ook niet echt wenselijk.

12 uur wachten is wat te lang, ik zal het verminderen naar 6 uur omdat vb OP vollopen in 12 uur tijd.

15 dagen express en 30 normale server is voor mij prima, wellicht achter elkaar en niet max, zodat iemand 2x op vakantie kan gaan, dus 1x inloggen en de max teller start weer opnieuw.

Van mijn part wordt het weer helemaal vrijgegeven tot het ES, maar dat gaat toch nooit meer gebeuren, beperking is net een half jaar oud;.

Dus die 15-30 dagen max per keer

Dat tijdens een ES niet volop gesit kan worden, ben ik het mee eens, maar:

Verder met ES oprekken om daarin 1 of 2x te kunnen inloggen om treinen onderhoud te geven.

Huidig systeem treft gewoon de eerlijke spelers, degene die valsspelen doen dat toch wel.

• Persoonlijk zie ik dat hardwerkende mensen (mensen die ook het goud binnen brengen) en mensen die een wat langere vakantie kunnen veroorloven benadeeld worden met het huidige sitter systeem.

De eerste groep blijft standaard achter omdat zij alleen in de avonduren kunnen inloggen, maar met behulp van een sitter wel een klein beetje hun account kunnen ontwikkelen, maar door de huidige instellingen ook niet echt top 300 materiaal kunnen worden.

Dit komt door:

• Het weinig aantal sitterdagen (15 v/d 42 dagen op Express, 30 v/d 84 dagen op normal speed)
    • De 12 uur 'cooldown' nadat de eigenaar is uitgelogd voordat een sitter kan inloggen
    • Het kwijt zijn van een sitterdag als de sitter slechts 2x een half uurtje werk heeft verricht en de speler daarna zelf in de avond inlogt.

Ik heb al eerder aangegeven om de dagen te verdubbelen, of zelfs unlimited te laten sitten, maar gezien de reacties vanuit Tech Support heb ik een ander laatste voorstel:

Laat de eerste twee punten voor wat het is.

Maar converteer de dagen naar uren. Dus 360 uur voor Express, 720 uur voor normale snelheid.

En dan mag elk half uur wat gesit wordt nog wel naar boven afgerond worden tot 1 sitteruur.

Als dit te veel is, dan geef je iedereen 150/300 uur (express/normal) om te sitten.

Als iemand dan 2x een half uurtje gedurende de dag inlogt, dan zijn er nog 358/718 sitter uren te gebruiken.

In dat geval kunnen veel meer mensen meedoen met de top en zullen eerder geneigd zijn om terug te komen en de uurtjes die ze hebben om te spelen ook zorgeloos kunnen spelen.

• Hele sitter systeem in RN heb ik nooit gesnapt.... Ik speel naast RN ook Travian en daar is het hoi je bent sitter, kijk ff en dan houd ik je op de hoogte en je kan inloggen wanneer je wilt. Er zit to_taal geen rem op bij Travian en bij RN kan je eigenlijk net geen bal als sitter. Ja je kan een paar dagen sitten, maar als er 2 sitters zijn en die andere heeft net ingelogd kan je als 2 sitter ook weer niks (of het zo hoort te werken weet ik niet, maar dat heb ik in de praktijk al meermalen gehad... andere sitter logde in (contact gehad met die sitter van hee ben jij er net geweest, ja dus), ik werd eruit geknald en kon ook 12 uur weer geen drol). Gewoon afschaffen en vrij geven zoals op Travian want dit is een systeem dat kant nog wal raakt. De 12 uur moeten wachten voor je kan sitten is vooral een idioot iets. Stel ik wordt ingesteld als sitter, ik weet dat iemand zeg om 16:00 in de middag weg gaat voor een vakantie en die geeft mij door over 2 uur kan de remise level up... moet ik 10 !!! idiote uren wachten voor ik er in kan om dat ding aan te zetten... gevolg... bank loopt over, remise loopt achter op de planning... en zo kan ik nog wel veel meer scenario's bedenken waarbij het systeem van sitters nergens op lijkt.

• Het klopt dat we beperkt mogen sitten, op zich is dat voor mensen die actief genoeg zijn geen probleem, echter zie ik dus ook spelers die door hun werk maar 1x per dag in kunnen loggen en dan raken die best wel gefrustreerd door dat ze erg achter gaan lopen, onze wens was ook kortere rijd voor je mag gaan sitten, nu als je pech hebt en ergens midden in de nacht kan gaan sitten dan wordt het de volgende ochtend pas, dus raak je veel onderzoekspunten kwijt, geld kan je vaak wel opvangen als je de bank hoog genoeg hebt. Een systeem dat wanneer een speler weer opnieuw inlogt dat je dan weer kan gaan sitten en de dagen opnieuw starten of als iemand maar 1x per dag inlogt dat die dagen dat de speler niet kan inloggen enkel mee telt, nu ben je die dagen ook kwijt als je enkel in de avond inlogt omdat je in de ochtend gewoon geen tijd hebt en je sitter dan overdag voor je je account bijhoud. Het is absoluut niet de bedoeling dat iemand de hele server gesit wordt maar er moet toch wel een oplossing zijn voor mensen die dus door werkomstandigheden niet actief genoeg kunnen zijn toch leuk kunnen spelen zonder dat ze te ver achter komen, dit gaat niet om de prestige maar meer om te zorgen dat ze als ze er zijn lekker kunnen spelen en niet tegen een grote achterstand aan kijken, normaal de koppeling kunnen halen bijvoorbeeld en dit zijn ook vaak spelers die toch wel met plus spelen.

• ik werk vaker in het buitenland. Daar is niet altijd een internet toegang. Dan kan het zijn dat je snel door je sittersdagen heen bent. Dan wordt je inderdaad als eerlijke speler benadeeld. Ik kan me best voorstellen dat voor sommige spelers dit tot stoppen doet besluiten.

• :?: Ik vraag mij soms af welke mensen slechts 1 keer per dag in kunnen loggen door hun werk (of opleiding, of welke reden dan ook). In mijn asso op Stoomketel heb ik een aantal spelers die doordeweeks overdag de deur uit zijn, maar tussen het moment van opstaan en de deur uitgaan zien zij gewoon kans om even online te komen en te doen wat nodig is, en dan aan het eind van de middag/in de avond zijn ze gedurende langere tijd online. Dat zie ik trouwens ook in de asso's op mijn andere servers.

:/ Want hoeveel tijd kost het eigenlijk om online te komen, snel alles (*) na te lopen en weer offline te gaan? Ik denk dat je binnen enkele minuten klaar zou moeten kunnen zijn...

(* alles = treinen onderhouden, onderzoekspunten, belangrijke berichten lezen, treinen omzetten (indien nodig), bieden op werknemer, treinspotters zoeken en nog wat geld uitgeven (station, sporen, wagons, investeringen) zodat je bank niet gaat overlopen voordat je later weer terug online komt.)

Maar dit terzijde.

Dat er iets moet veranderen aan het sitter-systeem lijkt mij eigenlijk wel duidelijk wanneer je hoort dat de mogelijkheden beperkt zijn. Voorheen kon men ongelimiteerd sitten (na minimaal 12 uur afwezigheid van de speler die gesit wordt), tegenwoordig nog maar 30 (of 15) dagen. Voor zover ik me kan herinneren is het vermoeilijken van multi-accounting de voornaamste reden hiervoor geweest.

De limiet van 12 uur vind ik op zich prima alhoewel het soms ongunstig kan uitpakken (bv als de sitter pas om 02.30 :sleeping: 's nachts in actie mag komen), maar dit kun je natuurlijk ook al van tevoren inzien en bespreken tussen speler en sitter ;)

Het aantal dagen dat nu gesit kan worden vind ik om meerdere redenen beperkt. Een speler op een speedserver kan bijvoorbeeld niet langer dan 2 weken op vakantie. Dan zijn er spelers die, zoals Naike aangeeft, bepaalde periodes geen beschikking over internet hebben (werk in buitenland, op zee, …) en daardoor in problemen komen als hun dagen geteld zijn, en dat geldt ook zo'n beetje voor spelers die bijvoorbeeld om 06.00u de deur uitgaan en pas om 23.00 weer thuis komen, die komen op het einde ook tekort :(

Het beste zou in mijn ogen zijn als we terug zouden kunnen naar de oude situatie, ongelimiteerd na 12u offline. En dat zou gewoon mogelijk moeten zijn want multi-accounts zijn ook op andere manieren aan te pakken, zoals bijvoorbeeld 2-staps-verificatie, maar daar wil Rail Nation volgens mij niet aan, helaas ?(

:engine1: NL01 Stoomketel :engine1: NL201 Euromast :engine1: M1.201 Scandinavia :engine1: ES201 El Escorial :engine1: COMM301 Black Forest :engine1:

• 2-staps verificatie is volgens de spelontwikkelaars een stap te ver wat er voor zorgt dat er minder nieuwe spelers blijven hangen.

Al die moeite voor een spelletje... terwijl het ook optioneel kan ingevoerd worden. Maar dat is de discussie nu niet :)

Er zijn veel beroepen waar internettoegang sterk gelimiteerd en gemonitord wordt en/of mobiele telefoons op de werkvloer een taboe is.

Denk hierbij aan Justitie (Politiebureaus maar ook gevangenissen waar de bewaarders de mobiele telefoon tijdens de dienst in de kluis dienen te hebben en zwaar bewaakte en beperkte internettoegang), of productie medewerkers en post sorteerders. Die kunnen niet even de band op stop zetten omdat ze hun treintjes moeten aanpassen, en vaak ook gewoon de mobiele telefoons in een kluis moeten achterlaten. Ziekenhuis medewerkers idem dito. En zo zal ik er nog wel meer vergeten.

Maar dat zijn wel spelers die blijven en goud kopen zodat het wat makkelijker wordt voor de sitter en die schuiven na hun dienst aan op een bijgehouden account, dat werkt veel lekkerder dan dat je in Era 4 nog met Raven rijdt omdat je onderzoekspunten overlopen en je sporen niet richting de nieuwe industrieën krijgt.

• Ik zou het toch wel graag anders zien, gewoon weer loslaten en de tijd wat korter, een uur of 6 a 8. Of wat hier ook al gesuggereerd is, een goed aantal uren. Sitten kost niet meer dan een kwartiertje maximaal.

Ik wil in de zomer graag op vakantie, en heb dus de keus: niet spelen, of wel spelen en achter gaan lopen.

Ik heb ook gemerkt dat als ik sitter ben voor iemand, ik ook dagen te kort kom.