Laten we de nieuwe communicatiesysteem bespreken!

• Dat de communicatie systemen veranderd moeten worden binnen het spel is duidelijk. Alles is te instabiel om er nu goed mee te kunnen werken. Zeker tijdens de eindspelen. Veel te langzaam en de chats die regelmatig de verbinding met de servers verliezen.

Op de telefoon app, (iOs) werkt de chat helemaal niet, al zolang de app bestaat.:huh:

Ik heb op een com server met skype gewerkt, dit programma werkt redelijk maar is niet echt ontworpen voor een game omgeving. Discord wordt nu door veel mensen gebruikt , de groepen waarin ik speel, COM en NL servers, gebruiken Discord voor Railnation.

Ook wordt er door associaties of meerdere associaties in eenzelfde stad veel gebruik gemaakt van whatsapp, zeker op de COM servers. Niet in alle landen is een progamma als skype, discord etc. toegestaan en vrijgegeven voor gebruik. Hierin moet ook een hele goede overweging gemaakt worden om niet groepen te gaan uitsluiten van de communicatie.

Het zou een hele grote verbetering zijn als er een implementatie of samenwerkingsverband opgezet kan worden met een goede chat aanbieder. En dit programma los van het spel kan gaan functioneren om de game load terug te brengen.

Wel moet de mogelijkheid blijven bestaan dat er prive kanalen ingesteld kunnen word zodat dat mensen zonder een mogelijk meekijken, tijdens en achteraf, van Travian/BF kunnen blijven communiceren.

Veel communicatie over de externe chats hebben niet altijd betrekking op het spel zelf maar is er ook om gewoon een gezellig babbeltje met elkaar te hebben. Als de mogelijkheid ontnomen gaat worden om echt prive te kunnen blijven communiceren zal er een grote kans blijven dat de activiteit in-game niet zal verbeteren en alsnog veelal extern blijft gebeuren.

Welk systeem het gaat worden als het zover komt maakt niet zoveel uit als het maar beter gaat functioneren als het nu doet.

- - - - - - - - - - - - - - - - -:engine1::engine1::engine1: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

If a turtle doesn’t have a shell, is he homeless or naked?

• mee eens Naike; wat ik wil toevoegen is in geval van wat er met de app gebeurde: communiceer zo spoedig mogelijk; als je het via via hoort levert het minder begrip op en reken mensen eerder geiriteerd en gaan verhalen geen eigen leven leiden. ik snap dat jullie kunnen doen. verder wat ook verbeterd kan worden vind ik dat is dat als ik een probleem voorleg bij support dat ik dan een antwoord krijg wat ik al weet en wat ik ook al heb geprobeerd. dat geeft bij mij ook een beetje het gevoel van kijken of hij weer bijt. verder wil ik als laatste tip geven om eerst het spel stabiel en op orde te maken voordat er allerlei gekke dingen gedaan worden

• Yes, it would have been nice to know the app was down, I had parked all my trams up before leaving in the morning so I could do a competition while sitting on the tram. Of course I then couldn't get in to the game until I got home again in the evening which was a big PITA! If I'd known I could have just left them on an integrated route making money.
    Also a shame RN didn't have a back out strategy to roll back the game app quickly and avoid such a long disruption.