Speelwereld onbereikbaar (NL - Euromast)

• Sinds gisterenmiddag, 13:37 uur kom ik met geen mogelijkheid op Euromast.
    De pagina wordt helemaal wit en daarna niets meer...

Natuurlijk heb ik al alle cache, cookies en dat soort dingen opgeruimd.
    Met geen mogelijkheid kom ik binnen.

Andere speelwerelden heb ik gewoon toegang toe.

• Ik heb hetzelfde probleem, net als veel andere spelers.

Via de app kom ik er nog wel in, en kan dan met moeite de noodzakelijke dingen doen.

Ook via de app videootjes gekeken, maar geen upgrade voor de Pollux gekregen.

Perdita , Ashwin , gaan jullie ons hier nog mee helpen of hoe zit dat?????

:Train: NL01 Stoomketel

:Train:  NL201 Euromast

:Train: COM202 Loch Ness *

:Train: ES201 El Escorial *

* playing my last round at this server, due to

:thumbdown: RN'S LACK OF DECENT BUG FIXING :thumbdown:

• Reactie van Emma (support RN) (in het Engels)

----------

This issue is not in relation to Rail Nation, our Developers have checked the Servers and all Players outside of the Netherlands can access the Servers as normal, but those within the Netherlands cannot access the Server.

An alternative is to try a VPN that reroutes your IP address outside of the Netherlands, I am sorry that we cannot be of further assistance but this issue is not in relation to anything within Rail Nations control, and its in relation to the providers in Netherlands.

If you have any further questions or other issues to report, please do not hesitate to contact us again.
    -----------

Conslusie: RN zal voorlopig niets aan dit probleem doen.

Voor wie het via VPN wil proberen, hierbij een stappenplan van de speler Insomnia:

1. Opera installeren.

2 . Opera free VPN (bij addons) installeren --> Als installatie gelukt is zie je een blauw rechthoekje met VPN staan

3. op VPN clikken (blauw rechthoekje) en instellen op 'Amerika'

4. server starten en spelen

• :Train: NL01 Stoomketel

• nee het nederlands deel wordt niet of nauwelijks meer gelezen door RN medewerkers

Volgens mij lezen meer buitenlandse spelers ons forum dan onze eigen Nederlandse crew...

:Train: NL01 Stoomketel

• kreeg onderstaand op de PTR door van CowboySimon

----

ik kreeg op mijn bericht een verhaal over server problemen. Moest een DNS installeren of zo.

Daarnaast melden ze dat het probleem niet bij RN ligt maar ergens in Nederland (datacenter of zo).

-----

De AP schijnt wel te werken, maar heb geen mobiel of tablet.

het verhaal van die DNS server begrijp ik niet,

Wel de erbij staande waarschuwing:

Caution: We recommend that only users who are proficient with configuring operating system settings make these changes.

Dus ga ik dat niet doen

als RN de boel niet oplost is het voor mij met RN afgelopen.

jammer van het gekochte Goud

EN schandalig dat er op dit forum niet door RN gereageerd wordt

• Die DNS suggestie kreeg ik ook van support. Ik heb die geprobeerd, maar dat was voor mij geen oplossing.

DNS = domain name server

Deze zorgt voor de vertaling van een url (www.railnation,nl) naar een IP-adres, zodat de gegevens bij de juiste server worden opgevraagd.

Meestal wordt aan het systeem overgelaten om een geschikte DNS server te gebruiken (die is vaak van je internet provider). Echter, als die niet goed werkt en het webadres verkeerd vertaalt, kan de informatie niet worden gevonden. RN adviseerde om de Google DNS server als standaard in te stellen en niet gebruik te maken van verkeerde adressering die door de Nederlandse internetproviders momenteel verstrekt zou worden.

DNS servers staan met elkaar in contact en wisselen regelmatig informatie uit. Volgens RN zouden de DNS van Nederlandse internetproviders momenteel dus verkeerde informatie gebruiken. Als dat klopt, komt het vanzelf weer goed. Maar gezien de duur van de storing lijkt hier de oorzaak niet te zitten,

En aangezien ook COM 101 Rocky Mountains last heeft van hetzelfde probleem, vermoed ik dat het toch ergens in de software van RN zelf fout zit ...

• de server euromast is nu weer bereikbaar. Maar er is meer aan de hand geweest dan een DNS probleem. Al mijn settings van het geluid en beeld waren weer terug gezet naar de beginwaardes van een server start.

:engine1::engine1::engine1:

Work for a cause

Not for applause

Live life to express

Not to impress

• Het Nederlandse forum wordt uiteraard wel gelezen. De problemen werden veroorzaakt door een DNS verbinding en dit kon je inderdaad omzeilen door gebruik te maken van een VPN of een eigen DNS server te maken. In sommige gevallen is het ook mogelijk om via je mobiel online te komen, vooral als je je telefoon niet dagelijks herstart.

Inmiddels zijn de problemen al verholpen door de externe provider en kunnen jullie als het goed is allemaal weer op de server. Hoewel deze problemen niet veroorzaakt zijn door Rail Nation en andere games hier ook last van hadden snap ik zeker jullie frustratie! Ik heb momenteel overleg met HQ hoe we verder gaan en zal een bericht plaatsen als dit duidelijker is.

• Het Nederlandse forum wordt uiteraard wel gelezen. De problemen werden veroorzaakt door een DNS verbinding en dit kon je inderdaad omzeilen door gebruik te maken van een VPN of een eigen DNS server te maken. In sommige gevallen is het ook mogelijk om via je mobiel online te komen, vooral als je je telefoon niet dagelijks herstart.

Inmiddels zijn de problemen al verholpen door de externe provider en kunnen jullie als het goed is allemaal weer op de server. Hoewel deze problemen niet veroorzaakt zijn door Rail Nation en andere games hier ook last van hadden snap ik zeker jullie frustratie! Ik heb momenteel overleg met HQ hoe we verder gaan en zal een bericht plaatsen als dit duidelijker is.

ik ben het niet eens met de stelling dat het niet bij RN lag. Volgens de foutmelding die nl bij de ontwikkelaars functie gaf nl aan dat het antwoord vanuit de RN server niet terug kwam. Ook waren bij mij de instelling gereset naar de beginwaardes zoals bij een server herstart. Dit gebeurd ook niet zomaar.

Ook waren de problemen niet puur nederland gerelateerd, vanuit Belgie, Zwitserland en duitsland zijn ook meldingen gekomen. En ik vermoed vanuit nog maar landen omdat meerdere servers niet bereikbaar waren.

:engine1::engine1::engine1:

Work for a cause

Not for applause

Live life to express

Not to impress

• ik ben het niet eens met de stelling dat het niet bij RN lag. Volgens de foutmelding die nl bij de ontwikkelaars functie gaf nl aan dat het antwoord vanuit de RN server niet terug kwam. Ook waren bij mij de instelling gereset naar de beginwaardes zoals bij een server herstart. Dit gebeurd ook niet zomaar.

Ook waren de problemen niet puur nederland gerelateerd, vanuit Belgie, Zwitserland en duitsland zijn ook meldingen gekomen. En ik vermoed vanuit nog maar landen omdat meerdere servers niet bereikbaar waren.

Je hebt zelf kunnen ervaren hoe spelers gewoon weer in het spel konden komen als ze een DNS server of VPN gebruikte. Als je het weigert te geloven is dit natuurlijk je eigen keuze maar het lag dit keer echt niet aan Rail Nation.